+ عزيزي الزائر ...
شكـرا لـزيـاتـك الغـالية لمــدونتـي , وفي أنتظار زيارتك القادمه
اذا اعجبك شيئا من كتاباتي فبرجاء ترك تعليقك وشكراً ...



السبت، أغسطس 17، 2013

لحظه عتاب ( حوار مع الله )

بصراحه يارب 
انا جايلك بس مش عارف هاقولك ايه ؟
اصلي مش مرتب كلامي
ولا عارف اجمل المعاني
اقولك طيب ...
انا هتكلم واللي في القلب هيخرج علي لساني
وزي ما يكون اكيد انت هاتفهمني
حتي لو كنت صامت 
هاتسمع صوتي اللي جوايا بيصرخ
مش انت اللي صانعني ؟!!!
يبقي اكيد بتحس بيا وفاهمني
واللي جوايا دا مش مجرد عتاب
او كلام عاوز اقوله والسلام
لا انا مستني منك يارب الجواب
وعلي كل سؤال ...
انا نفسي اعرف
أمتي يارب هاشوف إيديك ؟
أمتي أحس بعملك فيا ؟ 
هو أنت بتعمل ولا مابتعملش ؟
ولا أنا الي بقيت أعمي مابشوفش
قلبي بقي حجر صوان مابيحسيش
ليه رافض يفتحلك ؟
سامعك بتقرع بابي
وأنا بهرب منك كل مره بحجه الظروف
طب ليه معرفش ؟
هي فعلا ظروف ولا هو خوف منك؟
صدقني مش عارف
حتي ولو يوم فتحتلك او لحظه فيها جيتلك
مابتلاقيش مني غير شويه دموع
بفك فيها خنقئتي
مع شويه ندم مسحوبين بلحظه توبه وقتيه
وبعدها ....
برجع من جديد لطبيعتي وأبعد عنك بعيد
ومن تاني بقفل في وشك بابي
وبنسي وعدي وندمي ودمعتي
ولا كأني قولت المره دي توبه يا غربتي
هو أنا ليه لسه بقسي عليك كدا ؟
وليه أنت دايما بتسامحني يا سيدي؟
ليه لسه مستني رجوعي وتوبتي؟
ما أنت عارف أني بقيت لخطيتي عبد
وصعب اسيبها علشان أرجعلك
وأن رجعت بتكون جوايا عايشه فيا
يعني من النهايه توبتي بتكوت وقتيه
ورغم كدا لسه شايف في نظرتك
احساس بيخليني الجألك وقت محنتي
عارف يارب ...
ساعات بحس رغم جرمي
انك مستني ارجعلك بدمعي
وبيه يكون بدايه توبتي الحقيقية
ورغم احساسي برغبه الرجوع
برجع اقول وانا ايه اكون
عشان تكون مستني رجوعي
وارجع تاني 
لظلمتي واعيش في خطيتي
وأسأل ....
طب ليه سايبني ارجعلها ؟
وانت عارف ضعفي قدامها
وامتي تحررني من عبوديتي؟
امتي تفك من ايدي قيودها ؟
امتي يارب
اسمع وأميز صوتك جوايا ؟

وافوق من غلفتي والاقي علي خدي دمعتي
وجوايا راحه وصوت بيقولي
مهما كان جرمك واثمك
انا هافضل معاك مستنيك
علشان يابني انا جيت
ولاجلك سال دمي
صعب اسيبك عايش بعيد
مد ايديك ارفعها وامسك ايديا
ابدا اول خطوه واحبي وانا هاسندك
حتي لو وقعت مليون مره هافضل جانبك
رغم ضعفك لكن قوتي في ضعفك هتكمل
اطلبي ولو كنت في ذات الخطيه
اطلبي بقلبك وانا هاسمعك واجيلك
وثق في وعدي ابدا ما اسيبك


صديقي لحظه العتاب بينك وبين الله
هي بدايه التوبه
فثق انه ينتظرك ولن يمل من هذا
فلا تجعله ينتظر طويلا
اسرع لخلاصك وثق انه سيسرع اليك
فاتحا حضنه بشوق اب ينتظر عوده ابنه


كتبت بتاريخ
الاحد 23\6\2013

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق